Inici ViesLleidaSolsonèsCanalda Dimensió aproximada (Canalda)

Dimensió aproximada (Canalda)

Dimensió Aproximada va ser oberta l’any 1990 per Josep Maria Cases “Xuxe”, Angel Aroles, Marià Garriga i Joan Marceló. Aquesta és considerada una de les millors vies d’en Xuxe, prolífic oberturista i autor de la Guia d’Escalades al Solsonès. En Xuxe va ser sense dubte un dels grans impulsors de l’escalada al Solsonès.

Dimensió Aproximada és una de les seves millors vies, de la que ell n’estava especialment orgullós, es tracta d’una via vertical, amb ambient i roca excel·lent, però alhora cal dir que és una via exigent on cal donar la talla (típic de la zona). A la primera tirada, molt recomanable que el primer de cordada posi un friend abans d’iniciar el flanqueig per reduir el pèndol potencial per al segon. Es una via molt bona, però no la recomanaria per a una primera visita a Canalda, millor haver rodat abans en alguna via més assequible de la paret.

Sud

A Solsona prenem la carretera direcció Port del Comte fins a Coll de Jou (enllaç a Google Maps). Allà trenquem a l’esquerra per la L-401, passada la bifurcació de Canalda veiem la paret i aparquem al costat de la carretera a la coordenada N 42º 07.581′ E 1º 30.161′ (enllaç a Google Maps). A l’altra banda del muret de la carretera prenem un corriol que va directe cap a les parets. La via és molt fàcil d’ubicar per la característica gran arcada que fa la roca.

15 cintes, friends fins al Camalot #1, tricams, estreps

Prenem el corriol en direcció oest (esquerra) i l’anem seguint. Passem de llarg una canal per on podríem baixar rapelant i continuem pel corriol fins trobar un altre trencall a l’esquerra que tira avall. Acabem passant per davant de Ca la Rita i enllacem amb el camí d’aproximació.