Inici ViesLleidaLa NogueraAger La Cuca de Llum a la Font Freda (Ager)

La Cuca de Llum a la Font Freda (Ager)

La Cuca de Llum és un itinerari obert l’any 2011 per Ferran Rodríguez i Marcos Díaz, i es troba equipat amb parabolts. La via té dues parts clarament diferenciades, una primera part força ben protegida, bona roca, i diversos llargs ben guapos (el tercer és brutal!). La segona part, en canvi, té un caire molt més d’aventura, amb diversos trams de roca Tetris d’anar molt al lloro, i per acabar-ho d’adobar, hi ha diversos punts on la via es creua o passa a tocar de la Vicenç Bertolín (que era oberta 3 anys abans), amb el que és fàcil confondre’s, si en algun moment trobem spits o ponts de roca és que ens hem equivocat.

Sud

Des d’Àger prenem la carretera cap al Parc Astronòmic. Passats uns quilòmetres, agafem una pista on hi ha un senyal cap al Refugi de Colobor, i de seguida prenem un trencall cap a l’esquerra (a la dreta aniríem a Colobor). Passem de llarg les parets del Cap del Ras, i seguim la pista alguns quilòmetres en lleuger descens fins a un revolt tancat on aparquem, a la coordenada N 42º 1.905′ E 0º 51.585′ (enllaç a Google Maps).

Prenem el corriol que en alguns trams és poc definit, i anem direcció a peu de paret. Després d’un gran bloc característic, uns 50-100 metres més enllà trobem el peu de via (parabolts visibles). Uns 30 min en total

15 cintes, 2 bagues, friends fins al Camalot #3

Prenem un petit corriol que va carenejant 1 quilòmetre fins arribar al Pas de Coscolla, a la coordenada N 42º 2.199′ E 0º 51.390′ (enllaç a Google Maps). Baixem per la Canal de Coscolla. En arribar a la pista, girem a mà esquerra i la seguim uns 250 m fins al cotxe. En total 1 hora sense córrer.