Inici ViesBarcelonaMontserratAgulles Xemeneia Oest o Santacana-Vendrell a les Savines (Montserrat)

Xemeneia Oest o Santacana-Vendrell a les Savines (Montserrat)

La Xemeneia Oest o Santacana-Vendrell a les Savines va ser oberta el 17/5/1958 per Josep Santacana i Jaume Vendrell. Es una fantàstica xemeneia, molt agradable de pujar i que es protegeix perfectament. La tirada de xemeneia fa 45 m, és molt agradable d’escalar i es protegeix perfectament, tota una delícia!

A l’inici de la xemeneia s’hi pot accedir caminant, o també hi ha la possibilitat d’allargar l’escalada un parell de tirades addicionals començant per la Tatanka Yotanka (com hem fet nosaltres).

Oest

Des de Can Maçana anem fins a Coll de Guirló, i abans d’arribar al pas de les Portelles, des del propi camí ja veiem la característica xemeneia. Si volem començar per la Tatanka Yotanka haurem d’enfilar un camí recte amunt. En cas contrari, si només volem fer la Xemeneia Oest haurem de pujar al Pas de les Portelles, carenejar a l’esquerra seguint les marques vermelles i creuar per un passadís entre la Pelada i les Savines.

12 cintes, friends fins al Camalot #2 i bagues per arbres.

Un ràpel de 25 m cap al vessant est. Des de la instal·lació de ràpel més nova (la de més amunt) no ens corrien les cordes al recuperar-les, així que finalment hem utilitzat una altra instal·lació que hi ha més avall.