Inici ViesBarcelonaMontserratSant SalvadorSant Benet Normal a la Mòmia (Montserrat)

Normal a la Mòmia (Montserrat)

La Normal de la Mòmia és una escalada històrica, que va ser oberta el 27/10/1935 per Jaume Caselles, Lluís Serrat, Celdoni Espunyes i Octavi Torras, del Centre Excursionista de la Comarca del Bages. Aquest dia, ells en realitat volien intentar la primera ascensió al Cavall Bernat (que encara no havia estat conquerit) però al arribar a peu de via es van trobar allà a Josep Costa, Josep Boix i Carles Balaguer, que havien dormit a peu de via i precisament aquell dia aconseguiren la famosa primera escalada al Cavall. La cordada de manresans, en veure que el Cavall ja estava ocupat, van decidir anar a la Mòmia i en van fer la primera ascensió, així que tant el Cavall Bernat com la Mòmia van ser escalats per primer cop el mateix dia!

Com és lògic per l’època, aquesta via va ser oberta sense expansions, però ara n’hi ha algunes (recentment es van treure, però han tornat a sortir com bolets…). La primera tirada original anava per la fissura en diagonal a la dreta, però actualment es fa una entrada directa. La primera reunió es troba a la balma, a l’esquerra del tot. La segona tirada comença una mica amb tendència a l’esquerra i tira recte amunt, sempre cercant el camí més fàcil. La roca és boníssima i dóna molta confiança.

Nord

Des del Monestir anem al refugi de Sant Benet, passem una mena de porta de pedra i quan el camí es bifurca, prenem el de l’esquerra. Anem pujant, prenem un corriol cap a la Mòmia, pugem per la canal i arribem al coll nord on comença la via.

8 cintes, bagues per merlets, tricams i friends fins al Camalot #1

Baixant una mica en direcció nord-oest trobem un cable d’acer que ens porta a la instal·lació de ràpel. Fem un únic ràpel de 60 m fins al terra.