Normal a la Momia

La Normal de la Mòmia és una escalada històrica, oberta al 1935 per un grup d'escaladors manresans encapçalats per Jaume Caselles. Curiosament, va ser oberta exactament el mateix dia que la normal del Cavall Bernat. Com és lògic per la època, aquesta via va ser oberta sense expansions, però ara n'hi ha algunes (recentment es van treure, però han tornat a sortir com bolets...). La primera tirada original anava per la fissura en diagonal a la dreta, però actualment es fa una entrada directa. La primera reunió es troba a la bauma, a l'esquerra del tot. La segona tirada comença una mica amb tendència a l'esquerra i tira recte amunt, sempre cercant el camí més fàcil. La roca és boníssima i dóna molta confiança.
Valoració:  *** (Bona)
Orientació:  Nord
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada.
Aproximació:  Des del Monestir anem al refugi de Sant Benet, passem una mena de porta de pedra i quan el camí es bifurca, prenem el trencall de la esquerra. Seguim pujant, prenem un corriol cap a la Mòmia, pugem per la canal i arribem al coll nord on comença la via.
Material:  8 cintes, bagues per merlets, tricams i friends fins al Cam #1
Descens:  Baixant una mica en direcció nord-oest trobem un cable d'acer que ens porta a la instal·lació de ràpel. Fem un únic ràpel de 60 metres fins al terra.
Cordada:  Ricard Rofes i Jordi Ceballos
Bon merlet
Ressenya del Col·leccionista de Vies
Primera tirada (Foto: Ricard)
Pont de roca a la segona tirada