Homedes al Gat

Bona via per estar a la ombra (ideal a l'estiu) i enfilar-nos al cap del Gat (Pedraforca). La principal dificultat és trobar les reunions i no encigalar-se per on no toca. La roca en certs trams deixa molt que desitjar, i cal vigilar de no tirar pedrades a les cordades de sota (és una via força transitada). Les reunions són totes rapelables i amb 2 parabolts, i els llargs en general no estan equipats, excepte algun pitó rovellat que va bé per confirmar que vas pel camí correcte. La via és molt fàcil de protegir, tot queda a caldo.
Al penúltim llarg ens hem desorientat, i ens ha costat atinar per on va la via. Quan per fi hem vist l'únic pitó del llarg, hem fet una festa!! La marcada V que es veu a l'esquerra és el coll entre el Cabirols i el Gat, i ho havíem interpretat malament (una mica més i ens encigalem cap al Cabirols per unes fissures ben guapes)
Valoració:  *** (Bona)
Orientació:  Nord
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada.
Aproximació:  Un cop al Refugi Lluís Estasen (enllaç a Google Maps) no hem d'agafar el camí cap al Verdet, sinó el camí que hi ha a la seva esquerra, que puja cap a la cara nord. Seguint algunes marques blanques (poc visibles) arribem a un collet amb una pintada blanca que indica Estasen a la dreta i Gat amunt. Anem amunt i acabem arribant al peu de via (nom escrit a la paret).
Material:  10 cintes, tascons i friends fins al Cam #3
Descens:  Hem de fer un petit flanqueig, i fer un ràpel d'uns 30 metres fins al terra.