Los Mares del Sur al Pollegó Oest (Montserrat)

Los Mares del Sur va ser oberta l'any 2001 per Josep Escofet, Josep Maria Esquirol i Jean Charles Peña. La via té alguns trams interessants i permet acabar de completar la protecció amb flotants. Compte amb la roca de la quarta tirada, l'hem trobat molt trencada.

Orientació:  Oest

Regulacions:  L'escalada a Montserrat està regulada, consultar la web del Patronat

Aproximació:  Aparquem al restaurant de la Vinya Nova (enllaç a Google Maps). Prenem un camí direcció nord fins al Torrent del Pont, avancem una mica pel torrent i prenem un corriol a la dreta que va guanyant alçada. Quan estem a l'alçada del Pollegó Oest, prenem una canal que ens deixa al peu de l'Aresta Ribas. Voregem la paret fins arribar a una clariana on comença Los Mares del Sur, podem veure el primer pont de roca.

Material:  10 cintes, una baga, tricams i friends fins al Cam #0.75 i un #3

Descens:  Resseguim tota la carena del Serrat dels Pollegons (fites visibles), voregem una roca per la seva dreta i seguim per la carena fins arribar a un coll (gran fita). Baixem per la Canal dels Pollegons, que ens queda a la nostra esquerra.