Pany al Collet de la Cova

Una altra gran clàssica del Pedraforca. En comparació amb la Estasen, m'ha semblat una via més d'aventura i amb alguns flanquejos de difícil protecció amb flotants. La única reunió muntada és la del ràpel, la resta de via està tota desequipada a excepció d'algun pitó esporàdic. Havíem llegit que hi ha una pintada indicant el ràpel a mitja via, però la pintada no la hem vist i hem trobat el ràpel (d'uns 7 metres) una mica per intuició. Després d'aquest ràpel cal pujar caminant per una canal i s'arriba a una reunió de parabolts amb anelles (de la Cerdà-Vergès). En aquest punt NO cal tornar a rapelar, sinó que cal tirar amunt per l'aresta amb tendència a la dreta (un pitó marca el camí), és el llarg més maco de tota la via, i de seguida acaben les dificultats.
Valoració:  *** (Bona)
Orientació:  Nord
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada.
Aproximació:  Un cop al Refugi Lluís Estasen (enllaç a Google Maps) no hem d'agafar el camí cap al Verdet, sinó el camí que hi ha a la seva esquerra, que puja cap a la cara nord. Seguint algunes marques blanques (poc visibles) arribem a un collet amb una pintada blanca que indica Estasen a la dreta i Gat amunt. Anem amunt i acabem arribant al peu de via (nom escrit a la paret).
Material:  8 cintes i alguns friends
Descens:  Baixem seguint les pintades cal al Gat, ens podem encordar per més seguretat.