Inici ViesBarcelonaMontserratMagdalenes Son de la llarga al Trió est dels Pollegons (Montserrat)

Son de la llarga al Trió est dels Pollegons (Montserrat)

La via ‘Son de la llarga’ es troba al Trió est dels Pollegons (conegut com a Pollegó est) i va ser oberta l’any 1993 per Ricard Darder i Joan Rovira. El nom de la via és en referència a que en Joan treballava per torns i quan sortia del torn de nit i quedaven per escalar, tenia molta son.

Es un itinerari molt ben trobat i amb diversos llargs de diedre que són boníssims!  La via és tant guapa que no tens ganes que s’acabi i et quedes amb ganes de més. Del tot recomanable.

Sud-est

Aparquem al restaurant de la Vinya Nova (enllaç a Google Maps). Agafem la pista direcció a Collbató uns 5 min, i prenem un corriol a l’esquerra  (hi ha uns troncs tallats per evitar el pas de cotxes) que puja muntanya amunt. Quan el camí es bifurca en dos, nosaltres hem d’anar cap a l’esquerra, que és la canal de l’Artiga Alta (a la dreta aniríem a la Ferrada de les Dames). Pugem per la canal com si anéssim a la Palleta fins arribar a l’alçada de la via.

16 cintes, tricams i friends fins al Camalot #4

• Opció 1: Es pot baixar per la mateixa via amb 2 ràpels llargs (50+55).
  • Opció 2: També es pot baixar sense rapelar. Seguim un caminet marcat amb alguna fita, i acabem baixant per la canal de l’Artiga Alta, equipada amb algunes cordes i cadenes.