Encís Sublim a la Foradada

Una obra mestra oberta en solitari al 1991 pel gran Fredi Parera. La via entra per una banda de la Foradada i surt per la banda contrària, travessant el sostre per una fissura que el creua a lo llarg. Com a anècdota, mentres el Paca i Fredi feien la segona ascensió de la via, es van aplegar un grup de monges allà a la Foradada i van estar fent cants gregorians, devia ser tot un espectacle! La primera tirada ens ha semblat la més exigent, sobretot pel tram de flanqueig. Pel que hem vist al pot de piades, la via sembla que es repeteix més o menys per una cordada a l'any.
Valoració:  ***** (VIOT)
Orientació:  Comença Oest i acaba Est. Sobretot hem de tenir en compte que no faci gaire vent, ja que allà hi ha força corrent d'aire.
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada.
Aproximació:  Des de Can Maçana (enllaç a Google Maps) prenem el GR en direcció al Monestir. Poc abans de la Cadireta agafem el trencall que puja cap a la Foradada, i la via comença just a la dreta de la Foradada.
Material:  16 cintes, friends fins al Cam #0.75, 3 pitons (2 V, 1 universal), algo de fusta i 2 estreps. Les reunions de la via van ser restaurades pel Pelut i es troben en perfecte estat.
Descens:  Un cop al cim de la Foradada, es baixa amb un únic ràpel d'uns 35 metres (2 parabolts amb argolles).