Inici ViesLleidaLa NogueraDoll La Fissura del Doll

La Fissura del Doll

La Fissura del Doll la vam obrir l’any 2015 per Kim Gil i Jordi Ceballos. Mentre obríem la Voltors i Silenci, ens anàvem mirant una tremenda fissura desplomada que tirava tot recte amunt des de la R2 (el balcó) fins un sostre, però ho vam anar demorant perquè es preveia treballosa i amb una logística complicada, però finalment ens hi vam decidir!

Els dos primers llargs són comuns amb la Voltors i Silenci, però després tira tot recte a buscar el característic sostre, sempre resseguint la fissura, de roca molt bona. Són uns 60 metres continus de fissura desplomada, que hem repartit en dos llargs. En total són uns 140 metres, i ha quedat equipada amb 13 expansions, 3 pitons i força ponts de roca. La via l’hem obert en V+/A2, però pensem que pràcticament tota es podrà alliberar.

Es recomanable enllaçar els dos primers llargs i arribem a un comodíssim balcó, que ha estat el nostre petit camp base. L’inici del tercer llarg és comú amb la Voltors i Silenci, però de seguida tira tot recte amunt per la fissura, reunió incòmoda de 2 expansions. El quart llarg ressegueix la fissura, amb molt ambient, fins a una reunió de 2 expansions a la dreta del sostre on hem posat un pot de piades. El darrer llarg es fa ràpid, són dos passos equipats per sortir del sostre, un parell de passos a equipar i en lliure arribem al cim, on fem reunió en un arbre.

Sud

Venint de Camarasa hem d’arribar fins al cartell que indica “Alt de Fontllonga”, i de seguida prenem la pista a mà esquerra. Just al començament de la pista tornem a girar a l’esquerra i anem tirant fins al final, hi ha una esplanada a la coordenada N41º 57.005′ E0º 51.685′ (enllaç a Google Maps).

Baixem pel tallafocs que ens queda a l’esquerra (direcció sud), i prenem un trencall a la dreta (gran fita). Seguim un corriol que ens porta al sector Totxaires on hi ha petites vies d’esportiva, i quan acaba el camí, baixem una estona per una canal ampla (sense camí) fins situar-nos al nivell de la feixa, que és on hi ha el Sector Mini Mix (comptar uns 40 min). La via comença a la dreta de la Xemeneia Fonda.

5 pitons variats, fissurers, friends fins al Camalot #4 (grans repetits i #5 opcional), estreps i cordinos per ponts de roca. Anant en lliure potser no cal pitonar.

Tal com mostrem al plànol, tenim diverses opcions per tornar al cotxe:

• Opció 1: Podem anar a la dreta seguint fites. Hem d’estar atents, ja que en algun punt és poc intuïtiu. Passarem pel sector Totxaires i finalment acabem arribant al tallafocs, que remuntem fins al cotxe.
  • Opció 2: Podem anar a l’esquerra. Quan enllacem amb el corriol que aniria a parar a les Escales del Doll, hem d’anar a la dreta i anar tirant camí amunt fins arribar al tallafocs, que remuntem fins al cotxe.
  • Opció 3: Recentment han obert un camí amb moltes fites que per un còmode corriol ens porta directes al cotxe en uns 15 min. Aquesta opció és clarament la més ràpida i còmoda, però encara no l’he fet, així que el traçat al plànol és aproximat (de color verd).