Manowar al Doll

La Manowar va ser oberta l’any 1995 per Jordi Marmolejo i David Garcia. Es una de les vies més emblemàtiques i segurament més repetides del Doll, que resumeix perfectament l’escalada en aquest salvatge paratge. La via està sanejada pel pas de les cordades però, tot i així, cal tenir en compte que és una via poc domesticada amb molta auto-protecció.

La primera meitat és sud i després de la feixa és est.

Venint de Camarasa hem d’arribar fins al cartell que indica “Alt de Fontllonga”, i de seguida prenem la pista a mà esquerra. Just al començament de la pista tornem a girar a l’esquerra i anem tirant fins al final, hi ha una esplanada a la coordenada N41º 57.005′ E0º 51.685′ (enllaç a Google Maps).

Podríem arribar a la via tant pel tallafocs cap a l’esquerra (al final hauríem de fer un ràpel) com cap a la dreta (no s’ha de fer cap ràpel). En el nostre cas triem anar a la dreta (direcció nord), que està més transitat. Després de baixar una mica pel tallafocs, de seguida prenem un corriol a l’esquerra i només l’hem d’anar resseguint.

Arriba un moment en que baixem per les curioses Escales del Doll, passem pel sector d’esportiva del Clot del Miqui i seguim baixant (alguna fita) fins pràcticament arribar a l’alçada de l’embassament. Primer anem resseguint la Paret de l’Abat, i quan aquesta canvia d’orientació arribem a la Paret del Doll. La resseguim i aviat arribem al peu de via, que es troba just després d’un característic arbre doblegat que passem per sota (veiem pont de roca i les primeres expansions).

15 cintes, 2 jocs de friends fins al Camalot #3, fissurers i 2 bagues. Opcionalment un #4

Tal com mostrem al plànol, tenim diverses opcions per tornar al cotxe:

• Opció 1: Podem anar a la dreta seguint fites. Hem d’estar atents, ja que en algun punt és poc intuïtiu. Passarem pel sector Totxaires i finalment acabem arribant al tallafocs, que remuntem fins al cotxe.
  • Opció 2: Podem anar a l’esquerra. Quan enllacem amb el corriol que aniria a parar a les Escales del Doll, hem d’anar a la dreta i anar tirant camí amunt fins arribar al tallafocs, que remuntem fins al cotxe.
  • Opció 3: Recentment han obert un camí amb moltes fites que per un còmode corriol ens porta directes al cotxe en uns 15 min. Aquesta opció és clarament la més ràpida i còmoda, però encara no l’he fet, així que el traçat al plànol és aproximat (de color verd).