Haus-Estrems a la Momia

La Haus-Estrems feia temps que em rondava pel cap, però les terrorífiques històries que escoltava m'acabaven treient les ganes. Però bé, ara sí que sentia que havia arribat el moment d'anar-hi, i la he gaudit moltíssim. La tirada clau és la segona, que és exposada, sobretot perquè la primera xapa està a Cuenca, però anant a poc a poc i renegant una mica, surt bé. Hi ha cordades que fins la primera xapa van tot per dins la xemeneia i això deu ser molt angoixant, millor sortir enfora; després de la primera xapa, la dificultat augmenta una mica, però al estar protegit ja vas molt més relaxat. La resta de tirades són menys exigents i de manera molt més amable ens permeten gaudir d'aquesta fantàstica via.
Valoració:  ***** (VIOT)
Orientació:  Sud
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada.
Aproximació:  Des del Monestir anem al refugi de Sant Benet, passem una mena de porta de pedra i quan el camí es bifurca, prenem el trencall de la esquerra. Seguim pujant, prenem un corriol a la dreta cap a la Trompa de l'Elefant, la creuem, remuntem fins a la Mòmia i només hem de flanquejar uns metres a la dreta per arribar a peu de via.
Material:  6 cintes i friends fins al Cam #1. A la segona tirada millor que el primer pugi només amb les cintes i sense les bambes, tampoc es pot posar res més i a les estretors emprenya tot.
Descens:  Baixant una mica en direcció nord-oest trobem un cable d'acer que ens porta a la instal·lació de ràpel. Fem un únic ràpel de 60 metres fins al terra.
Cordada:  Sandra Serra, Josep Santasusana i Jordi Ceballos
Ressenya de l'Armand Ballart
Primera tirada
Segona tirada
Segona tirada (Foto: Josep)