Musical Express a la Roca dels Arcs

La Musical Express va ser oberta al 1982 seguint una línia directa i arrogant pel bell mig de la Roca dels Arcs, superant pel dret els desploms que van apareixent. La línia és boníssima, llàstima que està molt sobada, el que obliga a apretar encara més del que tocaria en condicions normals. Si a això li sumem que les expansions allunyen i que els graus de la ressenya original són "clàssics", doncs és recomanable anar bé de braços per gaudir-la.
Valoració:  *** (Bona)
Orientació:  Sud
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada
Aproximació:  Des de Vilanova de Meià prenem la carretera amunt, i no té pèrdua ja que en pocs minuts veiem la Roca dels Arcs. Aparquem a alguna de les esplanades que hi ha al costat de la carretera (enllaç a Google Maps). Prenem un camí que travessa el rierol i anem resseguint la paret fins arribar a l'alçada de la via. Nom escrit a peu de via.
Material:  10 cintes, friends fins al Cam #0.75 (micros especialment útils), tascons i un estrep
Descens:  Des de la reunió anem encordats cap a la dreta fins arribar al cim, on tenim dues opcions:
  • Anar a la dreta (est) a cercar el corriol que baixa per darrera la Roca dels Arcs fins deixar-nos a la carretera.
  • Anar a la esquerra (oest) fins arribar al collet que separa la Roca dels Arcs de la Roca Alta, i anem baixant pel corriol fins prendre un trencall a la esquerra que ens deixa a la punta esquerra de la Roca dels Arcs (compte no baixar més del compte, que arribaríem a la Font de la Figuera). Només hem de recòrrer el camí planer fins l'altra punta de la Roca dels Arcs i desfer el camí d'aproximació. Aquest camí dóna més volta, però és agradable i assoleiat, ideal per quan la vessant nord està nevada.
Cordada:  Niko Inglada i Jordi Ceballos
Superant els sostres de la segona tirada
Ressenya de l'Armand Ballart
Ressenya de Els Visas
Primera tirada (Foto: Niko)