Normal al Sabardó

El Sabardó és l'altra agulla emblemàtica de la zona juntament amb el Puro, tot i que el Sabardó és més aviat una gran llastra adossada a la paret. La via Normal va ser oberta al 1971 i finalitza dalt de l'agulla. Es molt recomanable acabar-ho de completar fent la guapa sortida directa, que amb un pas de gegant i la superació d'un diedre desequipat ens porta fins al cim. En conjunt m'ha semblat una via molt recomanable, amb alguns trams ben xulos, i el final per la sortida directa és la cirereta del pastís.
Valoració:  *** (Bona)
Orientació:  Oest
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada
Aproximació:  Després de travessar el poble de Camarasa direcció Tremp, just abans de creuar el riu Segre prenem un trencall a mà dreta i aparquem davant la Central Hidroelèctrica de Camarasa (enllaç a Google Maps). Reculem uns metres i prenem un corriol fins al Puro, i seguint el corriol a la dreta en un moment estem al Sabardó. La via comença a la banda dreta del Sabardó, hem de pujar per una canal terrosa i muntem R0 a un arbre.
Material:  12 cintes, 2 bagues i friends fins al Cam #3
Descens:  Si només hem fet la via normal, podem baixar amb 2 ràpels pel vessant oest. Si també hem fet la sortida directa, llavors només hem d'anar a cercar el corriol que va fins al pont penjat i per la passarel·la tornem a l'aparcament.
Cordada:  Manel Ramon i Jordi Ceballos
Darrera tirada (Foto: Manel)
Ressenya del Col·leccionista de Vies
Primera tirada (Foto: Manel)