Inici ViesBarcelonaMontserratFrares Normal a la Boleta Foradada (Montserrat)

Normal a la Boleta Foradada (Montserrat)

La Boleta Foradada va ser conquerida al 1954 per Josep Maria Torras i Joan Nubiola. Volia fer aquesta via des que vam fer l’Anglada-Cerdà que puja pel vessant nord, ja que em vaig quedar amb el dubte de com nassos es pujava al cim, que no semblava trivial. Després d’investigar, al final resulta que es puja en X fent oposició amb la petita agulla del costat, tota una sorpresa, ja que quan ets allà no sembla que t’hagin d’arribar les cames…

Es una via curta però ben guapa! Al cim no hi ha reunió de la via normal, hem d’anar a cercar la reunió de 2 parabolts amb anelles que queda penjada a la cara nord. Un cop acabada la via, podem aprofitar per fer una ullada al Melindro, que es troba enganxat al vessant est de la Boleta, i des del camí de Frares hi ha un mirador que sembla dissenyat a mida per gaudir d’aquesta espectacular agulla.

Sud

Des de Can Maçana anem al Refugi Vicenç Barbé. Un cop allà, pugem per la Canal Ampla fins al peu de la Sensenom, on prenem el trencall a la dreta (est). Pugem amunt i seguim el camí de Frares. La Boleta Foradada la trobem just després del Serrat del Centenar, accedim pel vessant oest de la Boleta, la via comença a un collet entre la Boleta i una petita agulla.

6 cintes, 1 cordino per pont de roca i friends fins al Camalot #3

Des de la reunió fem un ràpel d’uns 10 m, voregem la Boleta pel vessant est i tornem a peu de via.