Pilastra dels Voltors a la Paret d'Aragó

La Pilastra dels Voltors va ser la primera via a la Feixa dels Espàrrecs i van triar una línia molt elegant pel bell mig d'un magnífic esperó. Quan vas baixant per la Feixa es veu perfectament l'esperó i impresiona de mala manera, es veu molt dret. Les tirades més exigents són la segona i tercera, després les dificultats afluixen. Es una via variada i la roca en general és molt bona. Entre l'aproximació, fer la via i el retorn, acaba sent un bon tute.
Valoració:  ***** (VIOT)
Orientació:  Est
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada
Aproximació:  A Viacamp prenem la pista cap al refugi de Montfalcó, quan portem uns 5 km passem pel costat d'una gran torre elèctrica, uns 100 metres després girem a la esquerra per una pista secundària i aparquem al costat de la bassa que hi ha a N 42º 05.747' E 0º 37.520' (enllaç a Google Maps). Sortint de la bassa, de seguida prenem un trencall a mà dreta, travessem una barrera, i anem tirant una bona estona per la pista. Quan ja intuïm les parets, la pista segueix a la dreta, però la abandonem cap a la esquerra (hi ha una fita), i iniciem una baixada per la carena fins arribar a una fita que indica l'inici de la Feixa dels Espàrrecs per on hem de baixar. Trobarem algunes cordes fixes que permeten tant baixar com pujar (ideal per si haguèssim d'abandonar). Finalment grimpem per una canal i arribem a un arbre on ens equipem. En total unes 2h fins a peu de via.
Material:  15 cintes, friends fins al Cam #4 (repetint del #0.75 al #2), tascons i 3 bagues
Descens:  Remuntem el llom de la paret i desfem el camí d'aproximació.