Inici ViesLleidaLa NogueraMontrebei Paret de Catalunya Miramunda a la Paret de Catalunya (Montrebei)

Miramunda a la Paret de Catalunya (Montrebei)

La via Miramunda va ser oberta l’any 2005 pel Jaume Clotet “Paca” en solitari. M’ha semblat una via ben trobada, on es barregen tirades bones amb altres de transició. Destaquen especialment les 3 tirades finals de xemeneia. En alguns trams trobem vegetació, però no emprenya gens. L’equipament ens ha semblat generós pel que és Montrebei. Es potser una de les vies més assequibles de la Paret de Catalunya, sempre i quan tinguem una mica de pràctica fent xemeneies.

Oest

Un cop a Àger, prenem la carretera cap al Parc Astronòmic. Passats uns quilòmetres, prenem una pista a l’esquerra (indicació Castell de Sant Llorenç) i anem seguint la pista fins al Prat de Sant Llorenç a la coordenada N 42º 03.469′ E 0º 41.187′ (enllaç a Google Maps).

Prenem el corriol que avança paral·lel a les parets i el seguim una estona. Quan arribem a una tartera, la creuem i seguim per una vira. Passem per davant la Paül-Lalueza (2 pitons visibles) que es troba just on la paret canvia d’orientació, i uns 50 metres més enllà tenim el peu de via (fletxa i “M” gravats a la roca).

12 cintes, bagues, un estrep, fissurers i friends fins al Camalot #3

Resseguim el llom de la paret en direcció sud. Quan trobem dues fites molt juntes deixem la pista, i de seguida arribem a una fita gegant que ens indica el camí de baixada al Prat de Sant Llorenç.