Inici ViesLleidaLa NogueraDoll Xemeneia Fantàstica al Doll

Xemeneia Fantàstica al Doll

La Xemeneia Fantàstica va ser oberta l’any 1996 per Jordi Marmolejo i Carles Barri, i és una via que comença a la feixa. Es tracta d’una via exigent, amb només 3 ponts de roca en tota la via i poc repetida. La via té alguns trams molt guapos, i també té la gràcia que a la tercera reunió s’hi amaga el secret del Doll, que val la pena visitar. Per cert, compte amb la ressenya de romanticguerrer, que a la darrera tirada surt recte i llavors es perd el secret del Doll, millor seguir la ressenya original.

Hem accedit a la via fent les primeres tirades del Pilar Central. La Xemeneia Fantàstica consta de 4 tirades:

• T1. Exigent i més vertical del que sembla des de baix. (50 metres). Aquesta tirada pertany a la via Toma Mate, oberta un any abans que la Xemeneia Fantàstica.
  • T2. Xemeneia força espectacular, de 58 metres!
  • T3. Tirada amable que ens porta al secret del Doll, on fem reunió (30 metres).
  • T4. Espectacular, resseguim la fissura fins dalt, per superar el sostre cal fer un pas molt burro que no ens ha sortit.

Sud

Venint de Camarasa hem d’arribar fins al cartell que indica “Alt de Fontllonga”, i de seguida prenem la pista a mà esquerra. Just al començament de la pista tornem a girar a l’esquerra i anem tirant fins al final, hi ha una esplanada a la coordenada N41º 57.005′ E0º 51.685′ (enllaç a Google Maps).

Podríem arribar a la via tant pel tallafocs cap a l’esquerra (al final hauríem de fer un ràpel) com cap a la dreta (no s’ha de fer cap ràpel). En el nostre cas triem anar a la dreta (direcció nord), que està més transitat. Després de baixar una mica pel tallafocs, de seguida prenem un corriol a l’esquerra i només l’hem d’anar resseguint. Arriba un moment en que baixem per les curioses Escales del Doll, passem pel sector d’esportiva del Clot del Miqui i seguim baixant (alguna fita) fins pràcticament arribar a l’alçada de l’embassament. Primer anem resseguint la Paret de l’Abat, i quan aquesta canvia d’orientació arribem a la Paret del Doll. Avancem uns pocs metres i de seguida estem a peu de via del Pilar Central (pont de roca visible).

14 cintes, friends fins al Camalot #4 (recomanable repetir els més petits i un #3), fissurers i força bagues llargues. Compte no feu curt de material, que hi ha 2 tirades de quasi 60 metres, i la via està pràcticament neta.

Tal com mostrem al plànol, tenim diverses opcions per tornar al cotxe:

• Opció 1: Podem anar a la dreta seguint fites. Hem d’estar atents, ja que en algun punt és poc intuïtiu. Passarem pel sector Totxaires i finalment acabem arribant al tallafocs, que remuntem fins al cotxe.
  • Opció 2: Podem anar a l’esquerra. Quan enllacem amb el corriol que aniria a parar a les Escales del Doll, hem d’anar a la dreta i anar tirant camí amunt fins arribar al tallafocs, que remuntem fins al cotxe.
  • Opció 3: Recentment han obert un camí amb moltes fites que per un còmode corriol ens porta directes al cotxe en uns 15 min. Aquesta opció és clarament la més ràpida i còmoda, però encara no l’he fet, així que el traçat al plànol és aproximat (de color verd).