Anglada-Cerdà-Roca al Rumbau

La Anglada-Cerdà-Roca és una via de la que no hi ha pràcticament res d'informació, només una ressenya de fa una pila d'anys, així que hem anat a investigar. La sorpresa ha estat trobar-nos amb que algú ha afegit una pila de parabolts (fins i tot en trams de III) on abans no hi havia absolutament res. Potser ha estat per desconeixement, ja que la darrera tirada és la única que no està parabolitzada, i probablement és perquè aquesta és la única tirada on hi havia algo de material antic, i per tant aquí es van adonar que estaven trepitjant una via oberta de molt abans. Hem fet tota la via en lliure (V+/6a) excepte 2 passos de Ae. De fet, sortiria tota en lliure, però a la darrera tirada hi ha un parell de metres on caldria sanejar la roca i, per anar bé, tirar avall una llastra molt gran, però fa yuyu perquè a sota hi ha un sector d'esportiva molt concorregut.
Valoració:  **
Orientació:  Sud-est
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada
Aproximació:  Des d'Oliana anem direcció a l'Hostal del Boix, i just a la seva entrada prenem la pista a la dreta, que va avançant paral·lela al Roc del Rumbau i ens porta a l'Ermita de Castell-llebre on aparquem (enllaç a Google Maps). Reculem per la pista i trobem un primer trencall a la dreta marcat amb fites que no hem d'agafar (s'acaba poc més amunt). Seguim una mica més per la pista i prenem un segon camí marcat amb una fita, que puja per la gran canal arbrada. Es el mateix caminet que per anar a la Sioux Connection, només que quan aquest s'acaba, hem de seguir amunt, ara ja sense camí, cercant el pas més fàcil.
Material:  Friends fins al Cam #0.75, tascons, bagues/cordinos, 1 universal, 12 cintes
Descens:  Carenejar amunt fins al cim del Rumbau, després anar a cercar un collet, i finalment prendre una pista fins al cotxe.