Anglada-Cerdà a les Roques de Benet

La Anglada-Cerdà és una intrigant via oberta al 1968 que s'enfila al Castell per una tremenda canal, i que no sabíem de ningú que l'hagués repetit. Durant la apertura, el Cerdà va caure i es va trencar algo, amb el que van haver d'anar en moto fins a un Hospital de Barcelona... A part d'aquesta anècdota, i una ressenya sortida de no sé on (i que els diferents llibres han anat repetint), no sabíem gran cosa més. La via és ideal per anar-hi en ple estiu, ja que hi ha ombra assegurada, així que aprofitant l'Aplec d'Escalada als Ports (molt recomanable!) s'han alineat els astres, i hem baixat cap allà.
Ens hem trobat la grata sorpresa que la via ha estat restaurada pel Joan Tirón (això ho hem esbrinat més tard), i tots els burins (fets caldo) han estat canviats per parabolts. A part d'això, només hem trobat 2 espits afegits i algun que altre pitó abandonat per repetidors. Ho hem passat de conya, l'indret és molt guapo i, amb aquestes calors, estar tota la estona a la ombra no té preu!
  • Tirada 1 (V, 50 m) : Tirada comuna amb la Mas-Colomer.
  • Tirada 2 (II, 20 m) : Canvi de reunió.
  • Tirada 3 (V, 40 m) : Diedre i placa.
  • Tirada 4 (V+/A1, 25 m): Xemeneia i 2 desploms.
  • Tirada 5 (A2/Ae, 50 m) : Reunió a una petita sabina, a reforçar pitonant.
  • Tirada 6 (IV+, 30 m) : Reunió a un gran arbre.
  • Tirada 7 (II, 40 m) : Grimpadeta final.
Valoració:  **** (Molt bona)
Orientació:  Sud, però la via queda pràcticament tot el dia a la ombra
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada
Aproximació:  Des d'Horta de Sant Joan anem direcció Arnes i de seguida prenem un trencall a mà esquerra cap als Estrets. Seguim la pista fins un trencall a mà esquerra (direcció Ports) i aparquem a un creuament de pistes on hi ha un cartell informatiu de les regulacions d'escalada, és la coordenada N 40º 53.890' E 0º 19.430' (enllaç a Google Maps). L'aproximació és evident, només hem de pujar per una canal i arribem a peu de via en uns 5 min.
Material:  Tant si es va en pla clàssic com si es vol forçar en lliure, recomanaria 12 cintes, uns 5 pitons variats (1 U, 2 V i 2 universals) i friends fins al Cam #0.75 (sense repetir). Opcionalment portar un #4 pel diedre de la sisena tirada. Millor anar sense motxilla, que hi ha diversos trams de xemeneia.
Descens:  Prenem el sorprenent camí penjat (marcat amb fites) que acaba enllaçant amb el camí normal per pujar a les Roques de Benet.