Inici ViesTarragonaPorts de Beseit Anglada-Cerdà a les Roques de Benet (Ports de Beseit)

Anglada-Cerdà a les Roques de Benet (Ports de Beseit)

L’Anglada-Cerdà a les Roques de Benet va ser oberta l’any 1968 per Josep M. Anglada i Joan Cerdà, i no sabíem de ningú que l’hagués repetit. A l’obertura, el Cerdà va caure i es va trencar algo, amb el que van haver d’anar en moto fins a un Hospital de Barcelona… A part d’aquesta anècdota, i una ressenya sortida de no sé on (i que els diferents llibres han anat repetint), no sabíem gran cosa més.

La via és ideal per anar-hi en ple estiu, ja que hi ha ombra assegurada, així que aprofitant que feien l’Aplec d’Escalada als Ports, hem baixat cap allà a passar el cap de setmana. Ens hem trobat la grata sorpresa que la via ha estat restaurada amb parabolts pel Joan Tirón, i menys mal, perquè els burins originals estaven realment fets caldo!

• Tirada 1 (V, 50 m) : Tirada comuna amb la Mas-Colomer.
  • Tirada 2 (II, 20 m) : Canvi de reunió.
  • Tirada 3 (V, 40 m) : Diedre i placa.
  • Tirada 4 (V+/A1, 25 m): Xemeneia i 2 desploms.
  • Tirada 5 (A2/Ae, 50 m) : Reunió a una petita savina, a reforçar pitonant.
  • Tirada 6 (IV+, 30 m) : Reunió a un gran arbre.
  • Tirada 7 (II, 40 m) : Grimpadeta final.

Sud, però la via està pràcticament tot el dia a l’ombra

Des d’Horta de Sant Joan anem direcció Arnes i de seguida prenem un trencall a mà esquerra cap als Estrets. Seguim la pista fins un trencall a mà esquerra (direcció Ports) i aparquem a un creuament de pistes on hi ha un cartell informatiu sobre l’escalada (enllaç a Google Maps). L’aproximació és evident, pugem per una canal i arribem a peu de via en uns 5 min.

Tant si es va en pla clàssic com si es vol forçar en lliure, recomanaria 12 cintes, uns 5 pitons variats (1 U, 2 V i 2 universals) i friends fins al Camalot #0.75 (sense repetir). Opcionalment portar un #4 pel diedre de la sisena tirada. Millor anar sense motxilla, que hi ha diversos trams de xemeneia.

Prenem el curiós camí penjat (marcat amb fites) que acaba enllaçant amb el camí normal per pujar a les Roques de Benet.