Santacana-Ferrera-Balbastro (o GEDE) a la Momia

Una fantàstica via d'aquelles on totes les tirades són guapes i que, amb el que m'agrada arrossegar-me pels encastaments, em feia especial il·lusió! jajaja Aquesta via la vaig veure per primera vegada quan vam fer la Normal a la Momieta, ja que es veu perfectament la línia de fissures i encastaments de dalt a baix de la Mòmia. Després de llegir l'apassionant crònica de la apertura (on curiosament l'anomenen via GEDE), encara em van venir més ganes d'anar-hi.
A la primera tirada hi ha un parell de trams especialment difícils, on la fissura t'escup cap a la dreta, la roca està molt pulida i els alejes són considerables. Per sort, hem portat un Camalot #5 que ha anat genial per donar una mica de tranquilitat al tema (si en porteu dos, doncs millor). La resta de tirades ja són més amables i la roca no està pulida, tot i que també hi ha algun tram ben interessant. Per cert, la segona reunió no és comuna amb la reunió de la variant Serrano, la nostra queda a la mateixa alçada, però a la fissura de la esquerra (just a sobre d'una savina).
Valoració:  ***** (VIOT)
Orientació:  Est
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada
Aproximació:  Des del Monestir anem al refugi de Sant Benet, passem una mena de porta de pedra i quan el camí es bifurca, prenem el trencall de la dreta (cap a Trinitats). Passem pel costat de la Trumfa i després un corriol a la esquerra ens porta a peu de via.
Material:  10 cintes, tricams, 1 baga, 1 xapa recuperable, friends fins al Cam #2, i el #5 (opcionalment repetit)
Descens:  Baixant una mica en direcció nord-oest trobem un cable d'acer que ens porta a la instal·lació de ràpel. Fem un únic ràpel de 60 metres fins al terra.
Cordada:  Pau Carnicero i Jordi Ceballos
Bona ressenya de Jose Bermudo
Crònica de la 1ª ascensió (1 de 3)
Crònica de la 1ª ascensió (2 de 3)
Crònica de la 1ª ascensió (3 de 3)
Exigent primera tirada
Segona tirada (Foto: Pau)