Inici ViesBarcelonaMontserratMagdalenesGorros Normal al Trencabarrals (Montserrat)

Normal al Trencabarrals (Montserrat)

El Trencabarrals també era anomenat el Cigar o el Puro, i va ser conquerit l’any 1936 per Celdoni Espunyes, Octavi Torras, Jaume Caselles i Lluís Serrat, tots ells del Centre Excursionista del Bages. Al 1946, TVE va publicar un documental d’escalada al NO-DO (“Noticiario y Documentales”) on es pot veure al Pany escalant aquesta via.

La darrera tirada de la via original va per la canal amb vegetació. Actualment és més aconsellable la via normal, on és tot igual excepte la darrera tirada que evita la canal anant per la placa de l’esquerra i resulta molt més elegant.

La primera tirada és est, i després sud

Des del Monestir prenem les Escales dels Pobres fins a la Plaça de Santa Anna. Seguim direcció a Sant Jeroni, passem de llarg la Panxa del Bisbe i prenem el primer trencall a mà esquerra (direcció sud), que ens porta al Trencabarrals. Un cop allà, baixem uns pocs metres per la canal del vessant nord i comencem a escalar de seguida, tot just abans d’un tallat. Els primers metres són una mica indefinits, anem a cercar unes arrels on ens podem assegurar, i flanquejant a l’esquerra arribem a un arbret, després ja és aresta fàcil fins a la primera reunió.