Dos tontos muy tontos al Cap del Ras

Una via divertida per una jornada en que busquem algo ràpid i relaxat, ja que és poc obligada, amb moltes expansions i és pot forçar al gust. Tot i que se m'ha fet molt curta, m'ha semblat una via ben recomanable, i és que té alguns trams molt ben trobats, com l'espectacular flanqueig de la tercera tirada, o la superació del sostre de la cinquena tirada. Es una llàstima que a la via hi ha expansions al costat de fissures, el que fa molt mal a la vista.
Valoració:  **** (Molt bona)
Orientació:  Sud
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada
Aproximació:  Des d'Àger prenem la carretera cap al Parc Astronòmic. Passats uns quilòmetres, agafem una pista on hi ha un senyal cap al Refugi de Colobor, i de seguida prenem un trencall cap a la esquerra (a la dreta aniríem a Colobor). Seguim la pista una estona, i hem d'arribar fins a les parets del Cap del Ras, aparquem a N 42º 2.286 E 0º 47.338 (enllaç a Google Maps), des d'on veiem perfectament el recorregut de la via, que queda aproximadament entre Esperó Badalona i Fanal Nocturn. Prenem un corriol que puja directe cap a la paret, el peu de via es pot reconèixer perquè hi ha una pedra penjant d'un arbre.
Material:  12 cintes i friends fins al Cam #1
Descens:  A l'alçada d'on acaba la via prenem el caminet del Feixant del Montsec en direcció a la dreta, que ens porta al cotxe. Si seguíssim aquest Feixant del Montsec en direcció a la esquerra, arribaríem al cim del Montsec tota la estona resseguint feixes penjades (un camí ben xulo i no gaire conegut).