GEDE a l'Agulla Gran del Pas del Príncep

Bona via oberta al 1956 i que a la seva època es considerava mítica per la exposició de la primera tirada. Tot i això, cal aclarir que a la obertura no van fer la primera tirada a pèl com sembla que es desprengui del llibre del Picazo. Tal com narra l'Iglesias a la segona ascensió, a la primera tirada hi havia 4 assegurances, i avui en dia n'hi ha ben bé el doble, originalment devia ser una tirada que posava els pèls de punta. La via és interessant, però després d'haver fet la Normal la setmana passada, em quedo amb la Normal sense cap dubte!
Valoració:  *** (Bona)
Orientació:  Sud
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada
Aproximació:  Des de Can Maçana anem fins al Refugi Vicenç Barbé i prenem el camí que va planejant cap a Frares. A la poca estona arribem a un bon mirador on veiem les Agulles del Pas del Príncep. Seguim pel camí fins al coll on es troba l'Agulla Inferior del Pas del Príncep, i a la esquerra de seguida veiem la espectacular Agulla Gran del Pas del Príncep. Quan passem pel costat de l'Agulla Gran, un corriol evident ens porta a peu de via. Hem de pujar al pedestal, on trobem la primera reunió al costat de l'arbre.
Material:  20 cintes i estreps
Descens:  Des de la reunió final anem encordats a cercar el ràpel. En primer lloc hem d'arribar al cim, baixem una mica per la banda contrària (direcció nord, cap a l'Agulla del Rei), i després de flanquejar uns metres per una lleixa, arribem a la instal·lació de ràpel (3 espits). Amb un únic ràpel d'uns 50 metres arribem al terra, exactament al punt on hem començat la via. Quan rapeli el darrer de la cordada i arribi a l'alçada dels arbres, és recomanable que baixi el nus uns metres per evitar problemes al recuperar les cordes.
Cordada:  Rafa Cuadrado i Jordi Ceballos
Bauma de la primera reunió