Inici ViesBarcelonaMontserratFrares Normal a l’Agulla Gran del Pas del Príncep (Montserrat)

Normal a l’Agulla Gran del Pas del Príncep (Montserrat)

La Normal a l’Agulla Gran del Pas del Príncep va ser oberta l’any 1944 per Jaume Caselles, Nadal, Fermí Rubiralta i Montfort. Es una via espectacular, atrevida i elegant. Amb el pas dels anys, la via GEDE va treure-li el protagonisme a aquesta magnífica via, que va caure en l’oblit.

La primera tirada s’enfila per la canal, i no té cap equipament. Pensàvem que aquesta tirada seria simplement enfilar-nos pels arbres i arrels de la canal, però res més lluny de la realitat, té alguns trams d’encastament i fissura ben drets que cal treballar. Aquesta primera tirada acaba al coll entre l’Agulla Gran i l’Agulla del Rei, un lloc ben maco, on hi ha una reunió de 3 burins.

La segona tirada és tot un espectacle i és complicada de protegir, sort que la roca és excel·lent. Després de superar el muret inicial, ens aboquem al buit fent un impressionant flanqueig ben bé d’uns 15 metres (pel camí només podem posar un merlet) fins que veiem el lloc més adient i tirem amunt a cercar la reunió (de 1 parabolt i 2 burins). Com a curiositat, el merlet l’hem posat precisament a uns grans còdols on abans hi feien reunió sense cap expansió ni pitó, simplement allà asseguts de cara al buit, quan veus allò et quedes sense paraules!

Nord-est

Des de Can Maçana anem fins al Refugi Vicenç Barbé i prenem el camí que va planejant cap a Frares. A la poca estona arribem a un bon mirador on veiem les Agulles del Pas del Príncep. Seguim pel camí fins al coll on es troba l’Agulla Inferior del Pas del Príncep, i a l’esquerra de seguida veiem la espectacular Agulla Gran del Pas del Príncep. Quan passem pel costat de l’Agulla Gran, ignorem el primer corriol que va a la via GEDE, seguim una mica més endavant i de seguida trobem un altre corriol que ens porta a la canal on comença la via normal.

10 cintes, 5 bagues, 4 xapes recuperables, tricams i friends fins al Camalot #1

Des de la reunió final fem una tirada addicional encordats per anar a cercar el ràpel. En primer lloc hem d’arribar al cim, baixem una mica per la banda contrària (direcció nord, cap a l’Agulla del Rei), i després de flanquejar uns metres per una lleixa, arribem a la instal·lació de ràpel (3 spits). Amb un únic ràpel de 50 arribem a terra, exactament on hem començat la via.