La quinta chimenea

La Quinta Chimenea és una via molt guapa i del tot recomanable. Pel nom de la via pot semblar que ens farem un fart de pujar en xemeneia però ben al contrari, de passos de xemeneia només n'hi ha algun molt puntual. L'ambient és grandiós, ja que la via s'enfila pel fons de la enorme xemeneia que hi ha entre el Mallo Frechín i La Visera. La roca en general és molt bona i amb la restauració han afegit xapes per avorrir. La via s'anomena així perquè és la cinquena gran xemeneia mirant les parets d'esquerra a Dreta (Pany-Haus, Gripe, Los Cachorros, Endrija i Quinta Chimenea). A la xemeneia toca la ombra pràcticament tot el dia i queda protegida del vent, a tenir en compte. Té diverses tirades molt guapes, a destacar la sortida de la cova a la segona tirada i el diedre desplomat de la magnífica darrera tirada.
Valoració:  **** (Molt bona)
Orientació:  Sud
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada
Aproximació:  Des del poble de Riglos prenem el camí evident cap als Mallos que tenim al davant i anem a la dreta fins arribar a la gran xemeneia que separa el Mallo Frechín i La Visera.
Material:  15 cintes
Descens:  La via es pot baixar en 3 ràpels llargs (60-50-55), però hem preferit baixar caminant. Només hem de seguir la corda fixa, anar tirant amunt amb tendència a la dreta i acabem baixant pel Circo de Verano.
Cordada:  Josep Santasusana i Jordi Ceballos
Ressenya de sueñovertical
La quinta chimenea
Primera tirada
Tercera tirada (Foto: Josep)
Darrera tirada (Foto: Josep)