Bavaria + Normal al Bacalla

La Bavària és una via oberta l'any 1999 per Verena Masius i Xavi Vidal, que s'enfila a l'Agulla Salvat-Papasseit (també anomenada Cua del Bacallà), i és una excusa perfecta per enllaçar amb la Normal del Bacallà i així gaudir de la seva esmolada aresta i l'allargassat cim, que bé val una visita. La Bavària és una via recomanable, molt ràpida, amb bona roca, i és una via variada, amb una primera tirada on podem apretar al gust (A0 o 6a), una xemeneia maca a la segona tirada i després unes vistes molt xules de la zona, que és especialment tranquil·la. En acabar, baixem al collet i podem fer la normal del Bacallà, que és només una grimpada, tot i que a la part de dalt hi ha un tram esmolat amb roca dolenta on ens podem encordar.
Valoració:  *** (Bona)
Orientació:  Est
Aproximació:  Des de Can Maçana (enllaç a Google Maps) prenem el GR en direcció al Monestir, passada la Cadireta deixem el GR i prenem el trencall a la dreta. Anem pujant fins que arribem a un trencall, cap a la dreta aniríem al Portell Estret, però en el nostre cas anem a la esquerra i arribem a Coll de Porc. Un cop al Coll, anem direcció sud i de seguida arribem a la Font de la Esllavissada. Hem de pujar a sobre la Font, primer trobem una placa on comença la via Tharsis, nosaltres hem d'anar uns 10 metres més a la dreta, i fem la R0 en una reunió amb 2 espits i una argolla.
Material:  8 cintes i una baga
Descens:  Des del cim del Bacallà podem anar al final de tot i fer un ràpel volat de 50 metres des d'una reunió de 2 parabolts amb anella (pertany a la via 7 Nacions UTES del Joan Vidal). Si no tenim ganes de rapelar, sempre podem tornar a desfer l'aresta, i baixar caminant.
Cordada:  Ricard Rofes, Jordi Ceballos
Ressenya original
Primera tirada
Segona tirada (Foto: Ricard)