Inici ViesBarcelonaSant LlorençObits - Fogueroses Normal o Bavaresa a Agulla Petita de les Fogueroses (Sant Llorenç)

Normal o Bavaresa a Agulla Petita de les Fogueroses (Sant Llorenç)

La via Normal o Bavaresa a l’Agulla Petita de les Fogueroses va ser oberta l’any 1928 per Isidre Suana, Jaume Torras i Josep Belil, i és molt recomanable per una primera visita a les Fogueroses. La via té una bavaresa molt maca i a més amb bona roca.  Es un itinerari sense cap tipus d’equipament, però es protegeix perfectament amb flotants.

Un cop superada la bavaresa, la via Normal se’n va cap a l’esquerra i acaba pujant pel darrera amb una grimpada. Hi ha una recomanable Sortida Directa oberta l’any 1999 pel Fredi Parera i Joan Armengol, que redreça els darrers metres de la Normal sortint per l’evident fissura.

Al cim de l’Agulla Petita hi ha una creu en record de l’escalador Miquel Grané de Terrassa, que va patir un accident mentre l’escalava l’any 1952. La creu va ser forjada pel seu pare, en Rossend Grané, que havia estat president del Centre Excursionista de Terrassa.

A la zona de Les Fogueroses hi ha diverses agulles notables:

• Agulla Petita de les Fogueroses: Una agulla petitona, però recomanable per la seva bona roca.
  • Agulla Mitjana de les Fogueroses: Una agulla amb poques vies degut a la pobre qualitat de la seva roca.
  • Paller de les Fogueroses: Un bon agullot, amb diverses vies interessants.
  • Gegant de les Fogueroses: L’agulla més imponent de totes, sense cap via fàcil, i que als anys 40-50 va atreure a la flor i nata de la època, hi ha vies obertes pel Jordi Panyella “Pany”, Jordi Casasayas “Haus”, Jaume Vendrell, Joan Camp, Vicenç Barbé i Ernest Mallafré, entre d’altres.

Oest

Deixem el cotxe a l’aparcament de Coll d’Estenalles (enllaç a Google Maps). Anem pel camí asfaltat fins a Coll d’Eres, i un cop allà prenem el camí principal cap a la Mola. Als 500m girem a l’esquerra fins a la Roca Encavalcada i anem a l’esquerra. De seguida baixem per una corda fixa, anem canal avall i l’Agulla Petita ens queda a la dreta. Si baixéssim una mica més per aquesta canal, arribaríem a l’Agulla Mitjana.

7 cintes, friends del Camalot #0.4 al 2 (amb el 0.75 repetit), algun tascó i una baga. Per la sortida directa reservar un #0.5, o opcionalment també es podria posar un #4