Inici ViesBarcelonaMontserratMagdalenes Privilegi al Serrat dels Monjos (Montserrat)

Privilegi al Serrat dels Monjos (Montserrat)

La Privilegi va ser oberta l’any 1992 per Sergi Parcerisas i Koki Gassiot.  Aquesta va ser la segona via del Serrat dels Monjos, oberta només 3 setmanes després que el mateix Koki i Armand Ballart obrissin la Pícnic, que va ser la primera via de la paret. Més informació al blog del Koki Gassiot.

La Privilegi és una bona via d’auto-protecció, que segueix una línia del tot lògica per anar a cercar un espectacular sostre, que van aconseguir travessar sense cap expansió. Els primers metres de la via van ser afectats per l’incendi de 1994, i és una mica delicat. També hi ha l’opció d’entrar uns metres més a la dreta, on hi ha una entrada directa més moderna, equipada amb algunes expansions. A la darrera tirada, la ressenya original marca un petit ràpel/pèndol, però és millor flanquejar a la mateixa alçada de la reunió, i actualment hi ha un pitó salvador que protegeix el tram més compromès abans d’arribar a la canal.

Una variant del tot recomanable és la Sortida Directa del Fredi, que travessa el sostre sencer, una espectacular sortida que no oblidarem fàcilment.

Sud

Deixem el cotxe a l’àrea de Pícnic de l’Ermita de la Salut (enllaç a Google Maps). Pugem fins a les Coves del Salnitre i resseguim el camí en direcció est. Després de travessar tot el Serrat de les Garrigoses, passem el Torrent Fondo i allà comença el Serrat dels Monjos. Avancem fins que veiem clarament els característics diedres i el sostre de la Privilegi. Nosaltres hem fet l’entrada original, que entra per l’esquerra, i uns metres a la dreta hi ha una entrada directa més moderna (expansions visibles).

12 cintes, friends fins al Camalot #3 (repetint del 0.5 al 2), fissurers/tricams, 2 bagues, 2 estreps

Anem a la dreta (est) i trobem un corriol poc definit que ens acaba portant a una instal·lació de parabolts des d’on fem un únic ràpel de 45 m fins al camí. El ràpel es troba a la coordenada N 41º 34.490′ E 1º 50.815′ (enllaç a Google Maps)