Inici ViesLleidaAlt UrgellEsplovins Pas d’Estrès a la Paret Bucòlica (Esplovins)

Pas d’Estrès a la Paret Bucòlica (Esplovins)

La via Pas d’Estrès va ser oberta l’any 1997 per Ramon Rubio, Marcel Lavaquiol i Franc Garcia. Segurament es tracta d’una de les vies més repetides de la Paret Bucòlica, un itinerari de caire esportiu i amb molt bona roca. La via es troba completament equipada amb parabolts i té alguns trams ben macos.

Sud-est

Des d’Oliana prenem la C-14 i anem avançant fins a l’alçada de l’antic pàrquing de la Ferrada Regina. Un cop allà, creuem 2 túnels, i just abans d’entrar al tercer, sortim a la dreta per la carretera de servei i aparquem a una esplanada evident que hi ha just davant la paret, a la coordenada N 42º 08.230′ E 1º 18.712′ (enllaç a Google Maps). Reculem uns metres i pugem per una canal evident que ens permet arribar fàcilment a peu de via. Localitzem la via amb l’ajuda de la foto, i la primera tirada comença pujant entre 2 arbustos i després fa una diagonal a l’esquerra.

12 cintes. Si no es fa el grau, poden anar bé un estrep i friends petits. Pot anar bé una tramposa per a una xapa que queda molt alta.

Baixem caminant. Sempre en direcció a l’esquerra (oest), prenem un corriol (fites), després seguim una bonica feixa penjada que va perdent alçada fins arribar a una canal/tartera que baixa força directa fins enllaçar amb el camí d’aproximació.