Pas d'Estres a la Paret Bucolica

Fugint de la boira aquest cop hem acabat a la Paret Bucòlica. La Pas d'Estrès és segurament de les més repetides d'aquesta paret, una via de caire esportiu i molt bona roca. La via es troba completament equipada amb parabolts i té alguns trams ben xulos.
Valoració:  *** (Bona)
Orientació:  Sud-est
Regulacions:  La via no està afectada per regulacions d'escalada
Aproximació:  Des d'Oliana prenem la C-14 i anem avançant fins a l'alçada de l'antic pàrquing de la Ferrata Regina. Un cop allà, creuem 2 túnels, i just abans d'entrar al tercer, sortim a la dreta per la carretera de servei i aparquem a una esplanada evident que hi ha just davant la paret, a la coordenada N 42º 08.230' E 1º 18.712' (enllaç a Google Maps). Reculem uns metres i pugem per una canal evident que ens permet arribar fàcilment a peu de via. Localitzem la via amb l'ajuda de la foto, i la primera tirada comença pujant entre 2 arbustos i després fa una diagonal a l'esquerra.
Material:  12 cintes. Si no es fa el grau, poden anar bé un estrep, friends petits i tramposa per una xapa molt alta.
Descens:  Baixem caminant. Sempre en direcció a l'esquerra (oest), prenem un corriol (fites), després seguim una bonica feixa penjada que va perdent alçada fins arribar a una canal/tartera que baixa força directa fins enllaçar amb el camí d'aproximació.