Inici ViesLleidaLa NogueraDoll Statos Quo al Doll

Statos Quo al Doll

Actualització 2021: En Jordi Marmolejo i Pau Segura han arreglat una mica la via, afegint-hi alguns pitons i ponts de roca.

La Statos Quo va ser oberta al 1996 per Jordi Marmolejo, Joan Cauvet i Jaume Planes, i és un magnífic exemple d’una via d’aventura en estat salvatge. Tot i que és una gran via i té diversos llargs memorables, la veritat que es fa difícil de recomanar, ja que no està gens domesticada i té alguns trams exposats. El nom de la via és referència a la banda britànica Status Quo, i també a que van acabar tard i ja no s’hi veien (“Está to oscuo”)

Sud

Venint de Camarasa hem d’arribar fins a l’Alt de Fontllonga, i de seguida prenem la pista a mà esquerra. Just al començament de la pista tornem a girar a l’esquerra i anem tirant fins al final, hi ha una esplanada a la coordenada N41º 57.005′ E0º 51.685′ (enllaç a Google Maps).

Des del pàrquing podríem arribar a la via tant pel tallafocs de l’esquerra (al final cal fer un ràpel), com cap a la dreta (no cal cap ràpel). Actualment és millor anar a la dreta (direcció nord), que està molt més transitat. Després de baixar una mica pel tallafocs, de seguida prenem un corriol a l’esquerra i només l’hem d’anar resseguint. Arriba un moment en que baixem per les curioses Escales del Doll, passem pel sector d’esportiva del Clot del Miqui i seguim baixant (alguna fita) fins pràcticament arribar a l’alçada de l’embassament. Primer anem resseguint la Paret de l’Abat, i quan aquesta canvia d’orientació arribem a la Paret del Doll. Anem avançant un tros fins que travessem una evident canal, i una mica després arribem al peu de via, on també comença el Diedre Terminator de la Triple Directa.

Friends fins al Camalot #3 (repetits fins al #1), fissurers, 12 cintes, 2 bagues

Actualment la millor opció és anar uns 5-10 min pel corriol cap a l’esquerra (oest), i si estem atents hi ha un punt marcat amb una fita en que surt un camí a la nostra dreta en direcció al bosc (nord). Seguim aquest camí que per sort està molt ben fitat, i en poca estona arribem còmodament al cotxe.