Inici ViesBarcelonaMontserratFrares Iglesias-Casanovas a l’Asiàtica (Montserrat)

Iglesias-Casanovas a l’Asiàtica (Montserrat)

La via Iglesias-Casanovas a l’Asiàtica va ser oberta l’any 1974 per Albert Iglesias i Jaume Casanovas, i ressegueix un espectacular traçat pel vessant nord. La via està tota restaurada amb parabolts i es pot forçar al gust, és una via ben recomanable i amb un magnífic ambient.

Als darrers llargs podem gaudir d’una preciosa visió de la nord del Lloro, així com de la vertiginosa paret de l’Escolanet. Val la pena aturar-se una estona i gaudir de l’espectacle intentant endevinar el recorregut de la via “El Capricho de los Dioses”, que puja pel bell mig de l’Escolanet.

L’agulla de l’Asiàtica es troba a la Regió de Frares, i s’anomena així en referència a la pandèmia de grip que hi va haver els anys 1957-58, també coneguda com a grip asiàtica. La grip es va iniciar a Xina amb un brot del virus H2N2 i es va estendre ràpidament, en menys de 10 mesos ja tenia abast mundial. Aquesta pandèmia va causar al voltant de 10.000 morts a Espanya i 1 milió a nivell mundial.

En general la via és poc obligada, a excepció del darrer llarg on hi ha alguns trams de V+ obligat. L’anècdota del dia ha estat trobar-nos un ratpenat dormint a la bústia del pot de piades, el pobre devia estar tranquil·lament fent la migdiada i hem intentat no destorbar-lo.

Nord

Des de Can Maçana prenem el GR cap al Monestir. Passada la Cadireta prenem un trencall a la dreta cap a Coll de Porc, el següent a l’esquerra, passem per davant del Bisbe i aviat arribem a l’Asiàtica, fàcil de reconèixer pels sostres del primer llarg.

22 cintes, friends fins al Camalot #0.75 i estreps

Un ràpel molt curt des d’un parabolt en direcció est, i després un altre ràpel d’uns 25 m també en direcció est fins al terra. Baixem pel bosc fins arribar al camí Alt de Frares.