Inici ViesBarcelonaMontserratEcos SAME a Agulla del Senglar (Montserrat)

SAME a Agulla del Senglar (Montserrat)

La SAME a l’Agulla del Senglar va ser oberta l’any 1982 per Jordi Calabuig, Ferran Navarro, Toni Capdet, Jordi Cid, Pep Caballé, Ismael Monsoni, Santi Llop i Raimon Carreras, tots ells de la SAME (Secció d’Alta Muntanya i Escalada) de l’UEC. Per obrir la via s’hi van estar diversos caps de setmana en que s’apuntaven uns o altres membres de la SAME, pujaven al Bruc en bus, i passaven les nits a la balma de la Cova del Cabrit.

Respecte al material, escalaven amb bota rígida i les escàrpies utilitzades les feia el Pep a la feina amb retalls d’acer. Com a curiositat, comentar que van batejar l’agulla amb aquest nom en trobar un senglar mort al peu de la paret.

La via és una petita joia, amb un recorregut del tot intel·ligent i diversos flanquejos espectaculars. L’equipament és escàs, es tracta d’una via exigent. La roca en general és excel·lent, excepte a la darrera tirada on cal vigilar.

La primera tirada es pot fer en estil clàssic (V+/A2) o en lliure (7b). De fet, ha estat graciós perquè la via es troba en un sector friki de vies molt potents i, mentre nosaltres anàvem al nostre rotllo clàssic, hem pogut gaudir d’un màquina que s’ha tret una via de 8a+, tot un espectacle veure com pugen amb passos de monodits i bidits!

A la tercera tirada val la pena fer un canvi de reunió més a l’esquerra, i també fer una bona gestió de les cordes per no patir problemes de fregament, ja que la tirada fa una ziga-zaga important. La darrera tirada no té cap equipament i admet diverses variants, nosaltres hem sortit per la dreta, no és difícil però resulta exposat.

Sud

Deixem el cotxe a l’aparcament públic del Bruc, que es troba a N 41º 34.917′ E 1º 46.871′ (enllaç a Google Maps). Prenem la pista fins al Castell i pugem pel Clot del Tambor fins a La Proa. Anem a la dreta i aviat arribem a peu de via, que es troba a l’extrem dret d’un sector d’esportiva.

25 cintes, joc complet de fissurers, tricams, joc doblat de friends fins al Camalot #2 i estreps

Al cim trobem 2 savines empalmades amb una corda, rapelem de la savina de la dreta que està més ferma. Fem un primer ràpel de 40 m que ens deixa a l’alçada de la segona reunió. Un cop allà, podem fer un altre ràpel fins al terra, o tenim l’opció de seguir les cordes fixes cap a la Proa i baixar per la canal Nubiola, que està equipada amb graons i cordes fixes.