Cresta de la Coma de Gelis (Sant Llorenç de Montgai)

La Cresta de la Coma de Gelis es troba a Sant Llorenç de Montgai, i va ser oberta l'any 1960. Es un recorregut senzill i ben recomanable, amb trams aeris i una darrera tirada interessant. Les tirades intermitges són de gairebé 60 m, cal anar amb compte amb el fregament de la corda.

Orientació:  Nord

Regulacions:  Escalada regulada per nidificació, informar-se abans d'anar-hi.

Aproximació:  Si venim de Balaguer, just abans d’arribar a Camarasa prenem un trencall a l'esquerra fins a Sant Llorenç de Montgai. Aparquem just abans de creuar el pont del riu Segre (enllaç a Google Maps). Resseguim el camí pel vessant esquerre del pantà fins arribar a l'inici de la cresta. L'inici admet diverses variants, nosaltres hem començat pel vessant est (veiem un pitó i alguns ponts de roca)

Material:  10 cintes llargues, bagues i opcionalment friends fins al Cam #1

Descens:  Fem un únic ràpel d'uns 25 m cap al cantó oposat. Després seguim un corriol en direcció al pantà, que ens deixa de nou al camí d'aproximació.