Inici ViesBarcelonaMontserratMagdalenes Estereo 60 al Serrat dels Monjos (Montserrat)

Estereo 60 al Serrat dels Monjos (Montserrat)

Estereo 60 va ser oberta per Armand Ballart i Fredi Parera al 1992. De fet, l’Armand ja tenia oberta la primera tirada abans, i posteriorment va convidar al Fredi que va obrir la segona tirada. El nom de la via és en record a l’aparició del so estèreo als anys 60, on el so és gravat i reproduït en 2 canals, a diferència del so mono on hi ha 1 únic canal.

Tal com explica l’Armand al seu blog Teràpia Vertical, aquesta via és un autèntic trofeu de col·leccionista ja que transcorre per terreny molt discret, així que anàvem molt fets a la idea del que trobaríem. Certament, la primera tirada és ben exigent per l’estat precari de la roca i l’escalada és del tot obligada. En contrast, la segona tirada és un caramelet, ja que transcorre per un magnífic diedre de roca excel·lent, on gaudirem de principi a final.

Sud

Deixem el cotxe a l’àrea de Pícnic de l’Ermita de la Salut (enllaç a Google Maps). Pugem fins a les Coves del Salnitre i resseguim el camí en direcció est. Després de travessar tot el Serrat de les Garrigoses, passem el Torrent Fondo i allà comença el Serrat dels Monjos. Quan estem a l’alçada dels característics sostres de la Privilegi, continuem uns pocs metres més pel camí i arribem a peu de via.

Friends fins al Camalot #4 (repetits del 0.5 al 2), 16 cintes, tricams, 4 bagues. Un universal mitjà opcional

Baixem una mica i allà mateix tenim el ràpel habitual per baixar d’aquest vessant dels Serrat dels Monjos, des d’on fem un únic ràpel de 45 m fins al camí.